Dla mieszkańca

Co dalej z rowerem metropolitarnym MEVO?

Co dalej z rowerem metropolitarnym MEVO?
Reklama Reklama

Zwiększenie liczby dostępnych rowerów, częstsze wymiany baterii, lepsza relokacja, skrócenie czasu naprawy uszkodzonych pojazdów oraz wznowienie możliwości dokonywania płatności – to główne zalecenia dla Roweru Metropolitalnego MEVO. Zgodnie z zapowiedziami operatora usługi, pierwsze zmiany mają być odczuwalne już w tym tygodniu.

Od początku funkcjonowania MEVO odnotowano ponad 129 tys. wypożyczeń. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery MEVO są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.  Obecnie w 14 miastach i gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot można korzystać z 1224 rowerów (docelowo ma ich być 4080).

Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego  Gdańsk – Gdynia – Sopot:

“Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości.”
rumia mevo, rower metropolitarny, inwestycja, wydarzenie, stacje rowerowe, wypozyczanie rowerow

OMGGS, jako zamawiający System MEVO, skierował do operatora, spółki NB Tricity szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego. Do głównych zaleceń należą:

–       unormowanie kwestii ładowania baterii i skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów – praca zespołów serwisowych odbywa się  24h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces, operator wypożyczył od Miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie widzimy żadnych problemów z wymianą baterii w rowerach;

Reklama Reklama

–       zwiększenie liczby dostępnych rowerów – w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie MEVO, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

–       lepsza relokacja – rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym Umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;

–       skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów – wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

–       wznowienie możliwości dokonywania płatności – wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

rower mevo rumia stacje
Stacje MEVO w Rumi. (fot. Google Maps)

Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego  Gdańsk – Gdynia – Sopot:

“Mieszkańcy Metropolii polubili MEVO, dlatego zrobimy wszystko, aby system działał jak najlepiej. Rozmawiamy z operatorem, który zdaje sobie sprawę z konieczności szybkich i radykalnych zmian. Musi się jednak liczyć z karami umownymi. Mamy nadzieję, że operatorowi uda się doprowadzić system do oczekiwanego przez nas poziomu.”

Rafał Federowicz, Członek Zarządu ds. Operacji w Nextbike Polska:

“Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo – pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej w Polsce i w Europie innowacyjny system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane – począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.”

źródło: metropoliagdansk.pl, rumia.eu, materiały własne

Reklama Reklama

Udostępnij

O autorze

Cześć, jestem Paweł Jałoszewski. Od 2016 roku opowiadam innym o Rumi za pomocą tekstów, zdjęć, filmików oraz memów. Czasem na poważnie, a czasem z lekkim przymrużeniem oka. 😉 Więcej o mnie w rubryce: Kontakt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *