Oszuści na terenie powiatu wejherowskiego. Uwaga na metodę „na funkcjonariusza”!

Reklama
Reklama

W ciągu tylko jednego dnia policjanci z powiatu wejherowskiego otrzymali aż dwanaście zgłoszeń dotyczących próby oszustwa metodą „na funkcjonariusza”. Sprawdź, jak nie paść ofiarą oszustów.



Dwanaście prób w ciągu jednego dnia

Jak poinformowała Komenda Powiatowa Policji w Wejherowie, we wtorek (20 października) w ciągu dnia policjanci otrzymali dwanaście zgłoszeń dotyczących próby oszustwa metodą „na funkcjonariusza”.

Reklama
Reklama

Oszust podający się za funkcjonariusza zadzwonił do dwunastu mieszkańców z Redy i Wejherowa. Przestępca informował swoich rozmówców o tym, że ktoś ma ich podrobione dowody osobiste. Ponadto, dalej w trakcie rozmowy, wypytywał się czy pokrzywdzeni mają jakieś pieniądze w gotówce w domu albo na koncie w banku. Na szczęście, w każdym z przypadków rozmówcy zorientowali się że mają do czynienia z oszustem i zakończyli rozmowę.

Na oszustwa tego typu szczególnie narażone są osoby starsze. Pamiętajmy o naszych rodzicach i dziadkach. (fot. pexels.com)

Jak nie paść ofiarą oszusta?

Pamiętaj! Policjanci nie dzwonią przez telefon i nie wypytują o nasz majątek, ani nie informują o prowadzonych działaniach. Jeżeli otrzymałeś taki telefon bądź o bardzo podobnej treści, to rozłącz się i zadzwoń na numer alarmowy 112.

Mundurowi, kiedy chcą z kimś porozmawiać o jakiekolwiek sprawie, wzywają taką osobę do jednostki Policji. Dzieje się tak, aby uczynić to osobiście, a interesant miał pewność, że rozmawia z prawdziwym funkcjonariuszem – instruują policjanci.

Pamiętajmy o naszych rodzicach i dziadkach. Informujmy ich o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając różne opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia.



Podstawowe zasady, by być bezpiecznym

Policjanci zachęcają do przestrzegania kilku podstawowych zasad.

Przede wszystkim, jeśli nie masz całkowitej pewności, kto do ciebie dzwoni, nie podejmuj rozmowy i nie przekazuj żadnych informacji o sobie (danych dotyczących kont bankowych, zgromadzonych na nich środków, numerów telefonów komórkowych czy adresu zamieszkania). Policjanci nigdy nie informują o swoich działaniach, nie dzwonią i nie namawiają do współpracy, a co najważniejsze NIGDY nie proszą o przekazanie pieniędzy czy przelew, nie wypytują o posiadany majątek, wyrzucanie ich przez okno, czy pozostawianie w jakimś miejscu.

Jeżeli w rozmowie telefonicznej wystąpią elementy, o których przeczytałeś powyżej – należy natychmiast się rozłączyć i powiadomić o tym swoich bliskich oraz policjantów, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

(wpis opracowałem na podstawie materiałów Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie)


Reklama
Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *