Reklama
Z racji swojego dużego zasięgu, na fanpage’u Tymczasem w Rumi otrzymuje od Was wiele wiadomości dotyczących tego, co dzieje się na terenie naszego miasta. W ostatnim czasie napisała do mnie jedna z czytelniczek zaniepokojona stanem czystości w rumskich autobusach. O sprawę zdecydowałem się zapytać „u źródła”, czyli w Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Brudno w środku, jak i na zewnątrz
W opisanej sytuacji mieszkanka była pasażerką linii 86, obsługiwanej przez gdyńskiego przewoźnika. Połączenie kursuje w Rumi pomiędzy przystankami Rumia Dworzec PKP – Dębogórze-Wybudowanie – Leśna – Cmentarz Komunalny 01. Jest jednym z dziewięciu połączeń ZKM Gdynia na terenie naszego miasta. Zastrzeżenia czytelniczki budziła czystość pojazdu, zarówno w środku, jak i na zewnątrz.
„Miałam ostatnio przyjemność jechania autobusem linii 86. Był tak brudny, że nie było widać przycisku do otwierania drzwi. Gdy byłam już w autobusie, to przez okna nic nie było widać, takie były brudne. Ja się pytam, czemu komunikacja miejska w Rumi tak wygląda. Czy ciężko jest pojechać i umyć ten autobus chociaż raz w tygodniu? Rumia piękne miasto rozwija się coraz bardziej, a tu taki zonk.” – Mieszkanka Rumi, wiadomość do profilu Tymczasem w Rumi.
Przewoźnik reaguje i przeprasza za niedogodności
Wiadomość od mieszkanki przekazałem do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Odpowiedź otrzymałem po kilku dniach. Instytucja podjęła interwencję u operatora połączenia, spółki PKS Gdynia. Przeprasza także pasażerów za niedogodności związane z korzystaniem tej linii. W rezultacie interwencji pojazd został dokładnie umyty i skontrolowany następnego dnia.
Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni:
„Uprzejmie informujemy, że niezwłocznie po uzyskaniu od Państwa informacji na temat zastrzeżeń dotyczących czystości zewnętrznej pojazdu obsługującego linię 86 o numerze inwentarzowym 6084, podjęliśmy interwencję u operatora – PKS Gdynia S.A. W rezultacie pojazd został dokładnie umyty. Następnie w dniu 19 lutego br. dokonaliśmy ponownej kontroli czystości zewnętrznej pojazdu, do której nie wnieśliśmy uwag.
Dziękujemy za przekazany sygnał i jednocześnie pragniemy przeprosić pasażerów tej linii za niedogodności związane z korzystaniem z organizowanej przez nas komunikacji miejskiej.”
Reklama