Nowe rozkłady autobusów ZKM Gdynia w 2020 r. Są poważne zmiany!

komunikacja zkm gdynia, mzk wejherowo, autobusy, darmowe przejazdy
Reklama
Reklama

Z dniem 11 stycznia 2020 r., wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy autobusów ZKM Gdynia. Dla nas, mieszkańców Rumi, szczególnie istotne będą nowe rozkłady dla linii J, R, 84 i 87.



Linia J.

W związku z koniecznością racjonalizacji obsługi komunikacyjnej oraz w celu wprowadzenia identycznych standardów częstotliwości na liniach J i 8 (linia obsługiwana przez MZK Wejherowo), wprowadzony zostaje nowy rozkład jazdy autobusów linii J, zakładający wprowadzenie 40 minutowej częstotliwości kursowania autobusów w czasie szczytów przewozowych w dni powszednie. Ponadto w celu realizacji postulatów pracowników Szpitala w Wejherowie dojeżdżających z Rumi, zmienione zostają godziny odjazdów następujących kursów:

Reklama
Reklama
  • z Rumi Partyzantów z godz. 6:12 na 6:02 w soboty, niedziele i święta;
  • z Rumi Partyzantów z godz. 18:07 na 18:02 w dni powszednie;
  • z Rumi Partyzantów z godz. 18:08 na 18:03 w soboty, niedziele i święta.

Linia R

W dni powszednie zmienione zostają godziny odjazdów w czasie szczytów przewozowych oraz w godzinach wieczornych. W wybranych porach zmniejszona zostaje częstotliwość kursowania linii. W soboty i niedziele zmienione zostają godziny odjazdów w godzinach ok. 19-21.

We wszystkie dni tygodnia uruchomiony zostaje dodatkowy kurs z Kaczych Buków do Rumi o godz. 22.38 (przyjazd do Rumi o godz. 23:35). Kurs ten będzie skomunikowany na przystanku Wzgórze Św. Maksymiliana SKM z autobusem linii S umożliwiając przesiadkę z Sopotu w kierunku Rumi oraz z Karwin  w kierunku Pustek Cisowskich.



Linie 84 i 87

W celu ograniczenia wykonywania kilometrów na terenie Redy, zapewnienia większej punktualności oraz w związku ze zmianą trasy linii nr 8 obsługiwanej przez MZK Wejherowo, wprowadzone zostaje nowe miejsce zatrzymania autobusów linii 87 w Redzie przy Aquaparku. Autobusy nie będą dojeżdżać pod budynek Auqaparku, a kończyć bieg w zatoce przystankowej zlokalizowanej przy granicy Redy i Rumi, po zawróceniu na rondzie u zbiegu ul. Morskiej i Bosmańskiej (ok. 200 m. od budynku Aquaparku).

Ponadto, w celu wyeliminowania pomyłek pasażerów, w kursach do Redy, autobusy linii 87 nie będą zajeżdżać na przystanek Centrum Handlowe „Port Rumia” 01. W zamian obowiązywać będzie przystanek CH „Port Rumia” – Kosynierów 02 zlokalizowany przy ul. Kosynierów, przed wjazdem do Centrum Handlowego. W kierunku powrotnym obowiązuje – tak jak do tej pory – zajazd na parking Centrum Handlowego.

Na linii 84 uruchomiony zostaje dodatkowy kurs o godz. 6:20 z Redy. Ponadto większa liczba kursów w dni powszednie będzie wykonywana do przystanku Reda Aquapark. Podobnie dla linii 87, przystanek przy Aquaparku w Redzie usytuowany będzie w zatoce przystankowej przy granicy Redy i Rumi, po zawróceniu na rondzie u zbiegu ul. Morskiej i Bosmańskiej (ok. 200 m. od budynku Aquaparku).



Kursy na linii 84 wykonywane do Redy nie będą obejmować parkingu Centrum Handlowego „Port Rumia”. W kursach tych obowiązywać będzie przystanek CH „Port Rumia” – Kosynierów 02 zlokalizowany przy ul. Kosynierów, przed wjazdem do Centrum Handlowego (zasada identyczna jak dla linii 87).

UWAGA! Przystanek CH „Port Rumia” – Kosynierów 02 nie obowiązuje dla kursów linii 84 realizowanych do krańca Centrum Handlowe „Port Rumia”.

Zmiany na linii 84 dotyczą wyłącznie dni powszednich. Zmiany na linii 87 dotyczą wszystkich dni tygodnia.

Informacje pochodzą ze strony: https://zkmgdynia.pl/komunikat/zmiana-rozkladow-jazdy/9.


Reklama
Reklama

1 thought on “Nowe rozkłady autobusów ZKM Gdynia w 2020 r. Są poważne zmiany!

  1. Połączenie autobusowe pomiędzy Rumią a siedzibą powiatu Wejherowem (linia J) powstało wiele, wiele lat temu i od 20 lat przynajmniej częstotliwość kursowania linii J nie ulegała większym zmianom. W sobotę i w niedzielę i w dni robocze co 60 minut, w godz. szczytu w dni robocze co 30 minut. W miarę jak liczba mieszkańców Rumi i Redy wzrastała ilość pasażerów przybywało. Autobus zawsze a zwłaszcza w godzinach szczytu był pełen tzn. że był potrzebny zaś rola transportu publicznego doceniana. Nic zresztą dziwnego, Wejherowo jest siedzibą powiatu i nie brakowało interesantów do rożnych instytucji a zwłaszcza do szpitala, jako że Rumia nie posiada takiej placówki.
    Ten zmieniony rozkład ograniczający ilość autobusów w godz. szczytu to krok absurdalny, który uderza zarówno w coraz liczniejszych pasażerów jak i w ideę komunikacji zbiorowej w ogóle. Biorąc pod uwagę, że już obecnie do wielu autobusów trudno było wręcz wejść dalsze ograniczenie częstotliwości kursowania wobec stale zwiększającej się populacji miasta należy rozumieć tylko w jeden sposób: „nie zawracaj sobie du** autobusami, jeździj własnym samochodem.
    Jakby tego wszystkiego było mało komunikat o zmniejszeniu częstotliwości kursowania linii J poprzedzono prymitywnym, wyssanym z brudnego palucha łgarstwem o rzekomej racjonalizacji i rzekomej korelacji linii J i linii 8. ZTM w Wejherowie i ZKM w Gdyni nie są ze sobą w żaden sposób powiązane, nie ma żadnej korelacji autobusów linii 8 i linii J, zaś bilety autobusowe nie są wzajemnie honorowane, ponadto linia 8 nie obsługuje Rumi gdyż kończy bieg w Redzie. Jedyną i wyłączną przyczyną ograniczenia częstotliwości kursów linii J jest ograniczenie finansowania tej linii przez Urząd Miasta Rumi. Jest to wyjaśnienie uzyskane w dziale Organizacji Przewozów Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, organizatora przewozów linią J. I taka jest prawda o działalności Urzędu Miejskiego w Rumi, coraz wyższe podatki i coraz gorszy standard funkcjonowania miasta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *