Reklama
Policjanci z powiatu wejherowskiego ostrzegają przed przestępcami podającymi się za pracowników banku.
W środę (18 listopada) policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące nietypowego oszustwa metodą „na pracownika banku”. Oszust, który dzwonił do pokrzywdzonej podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu – kradzieży pieniędzy. Pod koniec rozmowy sprawca wskazał aby usunąć z telefonu wskazane przez niego aplikacje.
Reklama
W taki właśnie sposób w ostatnim czasie została oszukana mieszkanka powiatu wejherowskiego, która w wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku straciła swoje oszczędności – prawie 10 tys. zł..
– Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112 – komentują sytuację funkcjonariusze.
Oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara nawet od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.
(źródło: Komenda Powiatowa Policji w Wejherowie)
Reklama
A karalność przedawnia się dopiero po 15 latach: https://pamietnikwindykatora.pl/oszustwo-kara-i-przedawnienie/ o czym przekonał się już niejeden oszust który po przestępstwie uciekł za granicę a po 10 latach wrócił myśląc, że przedawniło się.